კატეგორია: რესურსები
სოციალური მედიის მართვის პლატფორმა Hootsuite მკითხველებს სოციალურ მედიაში გვერდის გასაუმჯობესებლად რამდენიმე რჩევას უზიარებს, რომლის შესრულებასაც 1 საათზე ნაკლები სჭირდება.

1. დარწმუნდით, რომ შესაბამისი ზომის ფოტოებს იყენებთ

იმისთვის, რომ თქვენი გვერდი სოციალურ მედიაში პროფესიონალურად და ვიზუალურად კარგად გამოიყურებოდეს, აუცილებელია ფოტოები ყველა სოციალურ ქსელში შესაბამის ზომაში ატვირთოთ. ამას კი მხოლოდ ფოტოს მოჭრა ან მითითებულ ზომებში გადაყვანა სჭირდება, რისი გაკეთებაც რამდენიმე წუთშია შესაძლებელი. ფოტოს ატვირთვისას უნდა იფიქროთ, როგორ გამოჩნდება ის სხვადასხვა სოციალურ ქსელში? კომპიუტერის დესკტოპ ვერსიასა და სმარტფონში?

თითოეულ სოციალურ ქსელს ფოტოებისთვის განსაზღვრული ოპტიმალური ზომა აქვს. კერძოდ:
Facebook-ის პროფილის ფოტო: 170 X 170 პიქსელი
Facebook-ის გარეკანის ფოტო: 828 X 465 პიქსელი

Twitter-ის პროფილის ფოტო: 400 X 400 პიქსელი
Twitter-ის გარეკანის ფოტო: 1,500 X 500 პიქსელი

LinkedIn-ის პროფილის ფოტო: 400 X 400 პიქსელი (მინიმუმი)
LinkedIn-ის ბექგრაუნდი (უკანა ფონი): 1584 X 396 პიქსელი
LinkedIn-ის გარეკანის ფოტო: 974 X 330 პიქსელი
LinkedIn-ის ბანერის ფოტო: 646 X 220 პიქსელი

Instagram-ის პროფილის ფოტო: 110 X 110 პიქსელი

Pinterest-ის პროფილის ფოტო: 150 X 150 პიქსელი

YouTube-ის პროფილის ფოტო: 800 X 800 პიქსელი
YouTube-ის გარეკანის ფოტო: 2,560 X 1,440 პიქსელი დესკტოპზე

2. ყველა ქსელში პროფილის ერთი და იგივე ფოტო გამოიყენეთ

რაც უფრო მეტად ერთნაირი ვიზუალი ექნება თქვენს გვერდს სხვადასხვა სოციალურ ქსელში, ადამიანები მით უფრო მეტად დაგიმახსოვრებენ.  ხოლო, თუ სოციალურ ქსელებში სხვადასხვა პროფილის ფოტოებსა და ლოგოებს გამოიყენებთ, მაშინ თქვენი ბრენდის ვიზუალური იდენტობა და ცნობადობა შემცირდება.

alt

3. დარწმუნდით, რომ თქვენი @ მისამართიც ერთნაირია

პროფილის ერთნაირი ფოტოები ბრენდის ცნობადობას ზრდის, იგივე შეიძლება ითქვას @ მისამართებზეც. გარდა ამისა, ის  უფრო ამარტივებს თქვენი გვერდის ძებნასაც. შეარჩიეთ მარტივი და ბრენდის სახელთან მაქსიმალურად ახლოს მდგომი @ მისამართი. მოერიდეთ ზედმეტი ციფრებისა და ნიშნების გამოყენებას.

alt

4. წაშალეთ თქვენი თავი ცუდი ფოტოებიდან და შეუფერებელი პოსტებიდან

მონიშვნის ფუნქცია აუდიტორიასთან კომუნიკაციის კარგი საშუალებაა, თუმცა, სასურველია გადახედოთ იმ ფოტოებსა და პოსტებს, რომლებზეც მონიშნული ხართ.

იმისთვის, რომ მონიშვნის ფუნქცია თქვენს სასარგებლოდ გამოიყენოთ: გადახედეთ ფოტოზე მონიშვნის პარამეტრებს და დარწმუნდით, რომ ის შეესაბამება თქვენი სოციალური მედიის პოლიტიკას. შეამოწმეთ:
  • სად ხართ მონიშნული
  • ვის შეუძლია იმ ფოტოებისა და პოსტების ნახვა, რომლებშიც მოგნიშნეს
  • ჩართეთ მონიშნული ფოტოს თქვენს გვერდზე გამოჩენისთვის საჭირო თანხმობის ფუნქცია
  • წაშალეთ მონიშვნები არასასურველი კონტენტიდან შეზღუდეთ იმ ადამიანთა სია, ვისაც ფოტოებში თქვენი მონიშვნა შეუძლია
  • რეგულარულად შეამოწმეთ სად ხართ მონიშნული და ეს პროცესი რუტინად აქციეთ.

ალბათ, გაგიჩნდათ კითხვა - და საერთოდაც რატომ არ უნდა გავაუქმო მონიშვნის ფუნქცია? იმიტომ რომ: 
  • ეს ფუნქცია საშუალებას გაძლევთ გაიგოთ, რას წერს ხალხი თქვენზე
  • შეგიძლიათ ჩაერთოთ საინტერესო და მნიშვნელოვან საუბარში
  • სოციალურ ქსელში უფრო ბევრ ადგილას გამოჩნდებით
ამიტომ ბოლომდე ნუ შეზღუდავთ "მონიშვნის" ფუნქციას.

5. გამოჩნდით საძიებო სისტემაში

იმისთვის, რომ თქვენს სფეროში მარტივად მოსაძებნი იყოთ, სოციალური მედიის გვერდებზე გამოიყენეთ შესაბამისი საკვანძო სიტყვები.

როცა ადამიანები ინტერნეტში თქვენს სფეროსთან დაკავშირებით რამეს მოძებნიან, ეკრანზე თქვენი ბრენდის ლოგო უნდა გამოჩნდეს. ამისთვის კი, როგორც უკვე აღინიშნა, გვერდებზე შესაბამისი საკვანძო სიტყვების დამატებაა საჭირო, რისთვისაც რამდენიმე გზა არსებობს:

სწორი საკვანძო სიტყვების იდენტიფიცირება - გაარკვიეთ ყველაზე მეტად რა სიტყვებით ეძებენ ადამიანები თქვენს სფეროსთან ასოცირებულ ინფორმაციას. ამაში კი ისეთი პროგრამები დაგეხმარებათ, როგორებიცაა SEMrush და Google Keyword Planner. გამოიყენეთ ეს საკვანძო სიტყვები:

განაახლეთ სოციალურ მედიაში თქვენი გვერდები იმ საკვანძო სიტყვებით, რომლებიც ზემოთ ნახსენები გზით გაარკვიეთ. საკვანძო სიტყვები ჩასვით LinkedIn-ის პროფესიის, გამოცდილებისა და უნარ-ჩვევების ნაწილში. გაიმეორეთ იგივე სხვა სოციალური ქსელებისთვისაც. თუმცა, ნუ ჩამოწერთ ამ სიტყვებს სიის სახით, არამედ ისინი ბუნებრივად გაანაწილეთ. ამით დიდი შანსია იმისა, რომ საძიებო სისტემაში შედეგების გვერდის არა ბოლოში, არამედ თავში აღმოჩნდეთ.

6. შეავსეთ ყველა ველი

როცა გვერდს საკვანძო სიტყვებს დაამატებთ, დარწმუნდით იმაშიც, რომ ყველა ველი შევსებული გაქვთ. ამით პროფესიონალურ იმიჯს გაიმყარებთ. ველები შეავსეთ ნათლად და ლაკონიურად, განმარტეთ - რას საქმიანობს თქვენი ბრენდი როგორ კონტენტს ნახავენ ის ადამიანები, რომლებიც თქვენს გვერდს გამოიწერენ წერეთ საინტერესოდ, ეცადეთ არ იყოთ მოსაწყენი. ასევე, დროდადრო შეამოწმეთ შევსებული ველები, რადგან სოციალური ქსელები ხშირად ამატებენ, შლიან და აახლებენ მათ.

7. იზრუნეთ სხვადასხვა სოციალურ ქსელში თქვენი გვერდების პოპულარიზაციაზე

თითქმის ყველა ქსელში არის "ვებგვერდის" დამატების ველი. ამ ველში ჩაწერეთ სხვა სოციალური ქსელში თქვენი გვერდის ბმული. Facebook-ი საშუალებას იძლევა დაამატოთ რამდენიმე ვებგვერდი LinkedIn-ზე შესაძლებელია Twitter-ის ანგარიშის დამატება Pinterest-ზე კი Facebook-სა და Twitter-ის ისეთი სოციალური ქსელისთვის, რომელიც "ვებგვერდის" გრაფაში მხოლოდ ერთი ბმულის ჩაწერის საშუალებას გაძლევთ დროდადრო განაახლეთ და შეცვალეთ სხვადასხვა სოციალური ქსელის ბმულები.

8. შეამოწმეთ ბმულები

ვიდრე "ვებგვერდის" ველს განაახლეთ, შეამოწმეთ მუშაობს თუ არა თქვენი ბმულები. ხშირია კორექტურები, რადგან პატარა შეცდომამაც კი შეიძლება დააბნიოს მომხმარებელი, უნდა შეამოწომოთ, რამდენად გამართულია ბმული.

9. ჩამოაყალიბეთ ნდობა

როგორ? მეგობრებს, ოჯახის წევრებს, ძველ და ახლანდელ მომხმარებლებს სთხოვეთ შეფასება, მხარდაჭერა და რეკომენდაციის გაწევა. მკითხველები ამას უფრო ენდობიან, ვიდრე რეკლამებს.

10. პირველ პოსტად საუკეთესო კონტენტი მონიშნეთ

სხვა პოსტებისგან განსხვავებით, მონიშნული პოსტები გვერდზე შესვლისთანავე პირველი ჩანს. მონიშვნის ფუნქცია Twitter-ს, Facebook-სა და LinkedIn-ს აქვს. ეს გაძლევთ იმის შესაძლებლობას, რომ თქვენი საუკეთესო ნამუშევარი წარმოაჩინოთ.

მართალია, ეს რჩევები საბაზისო და მარტივია, თუმცა სოციალურ ქსელებში თქვენი გვერდის მოწესრიგებულად და პროფესიონალურად წარმოჩენაში დაგეხმარებათ.

წყარო: hootsuite.com
კატეგორია: საერთაშორისო ამბები

ჰარვარდის უნივერსიტეტის სტუდენტების სატირულმა გამოცემამ The Harvard Lampoon-მა ანა ფრანკის შეურაცხმყოფელი ფოტოსთვის ბოდიში მოიხადა.

გამოცემაში გამოქვეყნებული იყო ფოტო, რომელშიც ანა ფრანკის სახე ბიკინიანი მოდელის ტანზეა მიმაგრებული. ფოტოს სათაურად ეწერა: "თავის დრომდე გარდაცვლილი: ვირტუალური ასაკის მატების ტექნოლოგია გვიჩვენებს, როგორი იქნებოდა ანა ფრანკი რომ არ მომკვდარიყო. დაამატეთ ეს იმ მიზეზების ჩამონათვალს, თუ რატომ იყო ჰოლოკოსტი საშინელება".

მოგვიანებით The Lampoon-მა თავის ვებგვერდზე ბოდიში მოიხადა "ჩვენ ვაცნობიერებთ ჩვენს დანაშაულს და გვესმის, რომ ჩვენი ქმედებებისთვის პასუხისმგებლობა უნდა ავიღოთ”, - აღნიშნული იყო განცხადებაში. გამოცემამ აღნიშნა ისიც, რომ რედაქციაში მასალის განხილვის პროცესს შეცვლიდა.

"ეს ფოტო არ შეესაბამება ჰარვარდის კოლეჯის ღირებულებებს და ჩვენ უკვე დავიწყეთ დისკუსია იმ სტუდენტებთან და ორგანიზაციასთან, რომლებიც ამ საქმეში მონაწილეობდნენ, რათა დავრწმუნდეთ რომ შესაბამისი ზომები მიიღება", - განაცხადა ჰარვარდის უნივერსიტეტის წარმომადგენელმა აარონ გოლდმენმა The New York Times-თან.

გოლდმენის თქმით, გამოცემაში გამოქვეყნებული შეურაცხყოფს და ფოტო ჩრდილს აყენებს ანა ფრანკის ხსოვნას.

წყარო: iMediaEthics

კატეგორია: საერთაშორისო ამბები
ახალი ამბებისა და ფოტო სააგენტოს Splash News-ს პრინცი ჰარისა და ჰერცოგინია მეგან მარკლის სახლისთვის ფოტოების გადაღების გამო ლონდონის სასამართლომ კომპენსაციის გადახდა დააკისრა.

ფოტოები, რომლებშიც ბრიტანული სამეფო ოჯახის წევრების საძინებელი, სასადილო და მისაღები ოთახები ჩანდა, მედია კომპანიის წარმომადგენლებმა ვერტმფრენიდან გადაიღეს.

The Guardian-ის ცნობით, Splash News-მა ფოტოები რამდენიმე მედიასაშუალებას მიჰყიდა. როგორც პრინცი ჰარის წარმომადგენელი აცხადებდა, გავრცელებული ფოტოების გამო პრინცისა და მეგან მარკლის უსაფრთხოებას საფრთხე დაემუქრა, ამიტომ ისინი აღნიშნულ სახლში ცხოვრებას ვეღარ განაგრძობდნენ.

იანვრის თვეში გადაღებული ფოტოების გამო Splash-ს მოგვიანებით პრინცმა ჰარიმ სასამართლოში უჩივლა.

Associated Press-ის ცნობით, მიმდინარე კვირაში გამართულ სასამართლო პროცესზე სააგენტომ განაცხადა, რომ იმავეს აღარ გაიმეორებდა და სამეფო ოჯახის წევრების საცხოვრებელს ნებისმიერი მფრინავი საშუალებით ფოტოსა და ვიდეოს აღარ გადაუღებდა. Splash-მა მომხდარის გამო ბოდიშიც მოიხადა.

BBC-ის ინფორმაციით, ბუკინგემის სასახლეში აცხადებენ, რომ პრინცმა კომპანიის ბოდიში მიიღო. რა ოდენობის თანხის გადახდა დაეკისრა სააგენტოს პრინცი ჰარის სასარგებლოდ უცნობია.

წყარო: iMediaEthics
კატეგორია: რესურსები
მედია ტრენერმა ჰენკ ვან ესმა რამდენიმე ონლაინ პლატფორმაზე, მათ შორის Poynter-ზე, Bellingcat-სა და Factcheckingday-ზე პოპულარულ სოციალურ ქსელ Instagram-ზე ინფორმაციის გადამოწმებისთვის საჭირო რესურსები და რჩევები გამოაქვეყნა.

დღესდღეობით Instagram-ზე ყოველდღიური ცხოვრების გაყალბება არც ისე რთულია. მაგალითად, ქვემოთ მოცემული სამი სურათიდან არცერთი არ ასახავს რეალობას. პირველ მათგანში ბლოგერი გოგონა ცდილობს თავის მიმდევრები შეცდომაში შეიყვანოს თითქოს დისნეილენდის ტურში იმყოფება. არც მეორე ბლოგერის ნოუ-იორკში გადაღებული ფოტოა რეალური. მესამე, სარეკლამო ფოტო კი Huawei-ის სმარტფონით არ გადაუღიათ, როგორც ამას კომპანია ირწმუნებოდა.

alt

ჰენკ ვან ესმა გადაწყვიტა Instagram-ზე ინფორმაციის გადამოწმების ხერხები კონკრეტულ მაგალითზე განეხილა - შაჰინ გეიბის ჰოლანდიის პოლიცია დღემდე ეძებს. დამნაშავე კი "აბა დამიჭირეს" თამაშობს. გეიბიმ 2009 წელს 2 კაცს ცეცხლსასროლი იარაღიდან ესროლა, 175.000 ევრო მოიპარა და ადგილიდან მიიმალა. 2011 წელს მას მკვლელობის მცდელობისთვის 13-წლიანი პატიმრობა მიუსაჯეს, თუმცა მან ციხიდან გაქცევა მოახერხა და ქვეყანა დატოვა. მიმდინარე წელს მისი ნათესავების სახლის ჩხრეკისას ძებნილის ფოტოები ნახეს, რომელიც ირანში იყო გადაღებული. ამის შესახებ მედიაში ინფორმაცია გავრცელდა, რასაც შაჰინ გეიბი თავის Instagram გვერდზე დამცინავი ვიდეოთი გამოეხმაურა.



35 წლის ძებნილი Instagram-ზე თავისი ყოველდღიური ცხოვრების შესახებ ხშირად აქვეყნებს ფოტოებსა და ვიდეოებს. თუმცა მას მარტივად შეუძლია პოლიციის შეცდომაში შეყვანა მასალებზე არასწორი ადგილმდებარეობის მითითებით, ძველი ფოტოების გამოქვეყნებითა და რეალური ადგილსამყოფელის დამალვით. ( შაჰინ გეიბის Instagram-ის ანგარიში, რომელიც ამჟამად დახურულია).

შაჰინ გეიბიზე მეტი და ამასთანავე დაზუსტებული ინფორმაციის გასარკვევად საჭიროა შემდეგი ინსტრუქციით მოქმედება.

1. გახსენით Instagram-ი დესკტოპზე

იმისთვის, რომ Instagram-ის დესკტოპის ვერსია გამოიყენოთ Chrome-ის ბრაუზერში უნდა ჩამოტვირთოთ Desktop for Instagram. ამ პროგრამით შესაძლებელია Instagram-ის "სთორების" (რომლებიც 24 საათში ქრება) კომპიუტერში შენახვა.

2. ჩამოიწერეთ ვიდეოები

ასობით ფოტოსა და ვიდეოს ჩამოტვირთვას დიდი დრო მიაქვს. ამ პროცესის გასამარტივებლად შეგიძლიათ გამოიყენოთ Chrome-ის პლაგინი - Downloader for Instagram.

3. იპოვეთ დაფარული კავშირები

Instagram-ის მომხმარებლებს შორის დაფარული კავშირების გამოსავლენად - რას იწონებს და აკომენტარებს სამიზნე პირი - უნდა გამოიყენოთ კიდევ ერთი პლაგინი Helper Tools for Instagram.

alt
4. გადაამოწმეთ Facebook-ზე

შაჰინ გეიბიმ Instagram-ზე გამოაქვეყნა ფოტოები, რომლის ადგილმდებარეობად მითითებული ჰქონდა ირანში, მაზანდარანის პროვინციაში მდებარე მოტელი - متل قو Motelghoo.

პირველ რიგში გადავიდეთ ამ ობიექტის ბმულზე, რომლის ნაწილში წერია “locations/ 531195156910169.” ეს ნომერი მნიშვნელოვანია, რადგან მისი საშუალებით ამ ადგილის გადამოწმება Facebook-ზეც შეგვიძლია. ამისთვის გამოიყენეთ შემდეგი ფორმულა: “facebook.com/search/number(ნომერი)." - ჩვენს შემთხვევაში “531195156910169/photos-of.”

სრული URL ბმული იქნება: Facebook.com/search/531195156910169/photos-of. მასზე გადასვლით ნახავთ იმავე ადგილზე გადაღებულ ფოტოებს, რომლებიც Facebook-ზე გამოქვეყნდა და შეძლებთ შეადაროთ ისინი Instagram-ზე ნანახ ფოტოებს.

რისთვის გჭირდებათ შედარება? რადგან შესაძლოა ეს ადამიანი Instagram-ზე ამტკიცებდეს, რომ ფოტო 2019 წელს გადაიღო, ხოლო Facebook-ზე აღმოაჩინოთ, რომ შენობა 2019 წელს დაანგრიეს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ფოტო სინამდვილეში ძველია.

5. შეუსაბამეთ დრო

ძებნილი მოტელ Motelghoo-ს ფოტოებს Instagram-ზე 2017 წლის იანვრიდან დღემდე აქვეყნებს. როგორ უნდა მოვძებნოთ Facebook-ზე ამ შენობის ფოტოები მოცემულ პერიოდში?

ამის გაკეთება მხოლოდ შემდეგი ბმულის გამოყენებითაა შესაძლებელი: Facebook.com/search/531195156910169/photos-of/jan/1/2017/date-3/mar/27/2019/date-3/photos-2/intersect.

Facebook-ზე კონკრეტულ პერიოდში გამოქვეყნებული, სხვა ადგილზე გადაღებული ფოტოების მოსაძებნად შეგიძლიათ გამოიყენოთ იგივე ფორმულა მცირედი ცვლილებით. ფოტოზე წითლად მითითებული მონაცემები არ უნდა შეცვალოთ, ყვითლად მითითებული ინფორმაცია კი თქვენი ინტერესიდან გამომდინარე უნდა ჩაწეროთ.

alt

ამ ნომრის ნაცვლად - 531195156910169 ნებისმიერი ადგილის ნომერი შეგიძლიათ მიუთითოთ. ხოლო თარიღის მითითებისას შეგიძლიათ გამოიყენოთ ორი ფორმატი: jan/1/2017 ან 1/jan/2017. თითოეული თვე შემდეგი აბრევიატურებით აღინიშნება: jan,feb,mar,apr,may,jun,jul,aug,sep,oct,nov,dec. იგივე სისტემაა გამოყენებული ჰენკ ვან ესის მიერ შექმნილ საძიებო პლატფორმა Whopostedwhat.com-ზე.

Facebook-ზე სხვების მიერ გამოქვეყნებული ფოტოების Instagram-ზე ძებნილის მიერ გამოქვეყნებულ ფოტოებთან შედარებისას რამე შეუსაბამობა არ აღმოჩნდა.

alt

6. მოძებნეთ ფოტოთი

2018 წლის 27 ნოემბერს გამოქვეყნებულ ფოტოში ჩანს რომ შაჰინ გეიბი ერთერთ ქანდაკებასთან პოზირებს. რაც საშუალებას გვაძლევს ამ ქანდაკებით ფოტოს გადაღების ადგილმდებარეობა დავადგინოთ.

alt



ამისთვის შესაძლებელია Google-ისა და Yandex-ის ფოტოს ძებნის ფუნქციის გამოყენება. სწორედ ასე გაირკვა, რომ ქანდაკება დუბაიდან 200 კილომეტრის მოშორებით მდებარე ქიშის კუნძულზეა განთავსებული.

alt

ქიშის კუნძულის შესახებ ინტერნეტში არსებული სარეკლამო ინფორმაციიდან ვიგებთ, რომ “კუნძულზე გაშენებული ბულვარი სავსეა ძვირადღირებული ავტომობილებით, მათ შორის ამერიკული მოდელებით"

7. როცა ფოტოთი ძებნა არ ამართლებს, სცადეთ Google-ში ჩაწერა

იმავე დღეს, 2018 წლის 27 ნოემბერს, შაჰინ გეიბის გამოქვეყნებული აქვს ვიდეო, რომელშიც წითელ მანქანასთან დგას. ვიდეოში კარგად ჩანს ავტომობილის სანომრე ნიშანი, რომელზეც წერია “Kish” და “22389.”

alt

ამ შემთხვევაში სანომრე ნიშნის ფოტოთი ძებნამ არ გაამართლა, ამიტომ მანქანის ნომერი Google-ის ჩვეულებრივ საძიებო სისტემაში უნდა ჩაწეროთ და ფოტოებზე გადახვიდეთ.

alt

შედეგად აღმოჩნდა, რომ იმავე წითელ Chevrolet Camaro-სთან ფოტოები სხვა ტურისტებსაც ჰქონდათ გადაღებული. ამის შემდეგ მარტივი მოსაძებნი ხდება ის კომპანია, რომელიც ამ მანქანას აქირავებს.

alt


აღნიშნული ინფორმაციით შესაძლებელია პასუხის გაცემა პოლიციის კითხვაზე: "ვის დაეკონტაქტა ძებნილი?"

8. გამორიცხეთ რაც იცით, რათა გაიგოთ ის, რაც არ იცით

დააკომენტარა თუ არა ძებნილმა შაჰინ გეიბიმ Instagram-ის სხვა ანგარიშებზე? ამის გასაგებად Google-ში შემდეგი ფორმულა უნდა ჩავწეროთ.

alt


რადგანაც ჩვენ არ გვინდა უშუალოდ შაჰინ გეიბის Instagram გვერდზე გამოქვეყნებული კომენტარების ნახვა, ზემოთ მოცემული ფორმულიდან უნდა გამოვრიცხოთ “site:instagram.com/shahin.mzr.” და დავტოვოთ "shahin.mzr site:instagram.com."

alt

აღმოჩნდა, რომ ძებნილმა ფოტოზე ნაჩვენებ პოსტზე დააკომენტარა. ის ერთერთ ონლაინ მაღაზიას ეკითხებოდა, შეეძლო თუ არა დანის ყიდვა. შედეგად გაირკვა კიდევ ერთი საკონტაქტო პირი, რომელსაც გეიბი დაუკავშირდა.

9. ქრონოლოგიურად დალაგება

სად იმყოფება ძებნილი ახლა? შაჰინ გეიბმა თავისი ბოლო ვიდეო 2019 წლის 9 მარტს გამოაქვეყნა, თუმცა შეიძლება ის თვეების წინ გადაეღო.

 

გარდა ვიდეოს გადაღების დროის დადგენისა, საჭიროა მისი ადგილმდებარეობის გარკვევაც. ეს კი რთული აღმოჩნდა, რადგან ვიდეოში ამის პირდაპირი მანიშნებელი არაფერია და არც პოსტშია მონიშნული გეოგრაფიული ადგილი.

alt
ვიდეოში უნდა ვიპოვოთ ისეთი რამ, რაც მისი გადაღების პერიოდზე მიგვითითებს. თუ კადრებს კარგად დააკვირდებით, მარცხნივ შეამჩნევთ თეთრ ყვავილებიან ხეს. ჰენკ ვან ესმა Twitter-ზე იკითხა ამ ხის სახეობის შესახებ, რაზეც BBC-ის ყოფილმა რეპორტიორმა და ბაღის სპეციალისტმა უპასუხა, რომ ეს ხე "მაგნოლია სტელატა" იყო.

მაგნოლიის ხეს დიდი თეთრი ყვავილები აქვს, რომლებიც დიდხანს არ ძლებს. ვიდეოში ნაჩვენები ხე, სავარაუდოდ, თებერვლის ბოლოს ან მარტის დასაწყისში აყვავილდა, რაც ვიდეოს გამოქვეყნების თარიღთან ახლოსაა. კადრები, დიდი ალბათობით, ჩრდილოეთ ირანშია გადაღებული, რადგან მაგნოლიის ეს სახეობა ქვეყნის სამხრეთის კლიმატურ პირობებში არ გაიხარებდა. ძებნილმა ვიდეო, მასში ნაჩვენები სახლის ზომიდან და მოვლილი ბაღიდან გამომდინარე, სავარაუდოდ, მდიდარ დასახლებაში გადაიღო.

ამ აზრს ამყარებს ნარინჯისფერი ნაგვის ურნაც, რომელსაც თეირანში კომპანია Razak Plast-ი აწარმოებს.

alt
 
ჰენკ ვან ესის ტვიტზე ადგილობრივი ირანელების გამოხმაურების თანახმად კი ვიდეოში ნაჩვენები აივნის დეტალები ძალიან ჰგავს ირანის პროვინცია მაზანდარანში მდებარე შენობების აივნების სტილს.


alt
10. Instagram-ზე გადამოწმება

ძებნა კვლავ შაჰინ გეიბის Instagram გვერდზე გაგრძელდა. კონკრეტულად იმ მასალების საპოვნელად, რომელიც შესაძლოა მაზანდარანში ყოფილიყო გადაღებული.

alt

ერთერთ ვიდეოში, რომელიც 2018 წლის 5 ოქტომბერსაა გადაღებული, გეიბი წვიმიან ამინდში მანქანას მართავს. მისი საქარე მინიდან ჩანს სხვა მანქანა. მარცხნივ კი ერთერთი მაღაზიის ბანერი(1). ეს მაღაზია უძრავი ქონების ფირმაა, რომელიც ქალაქ აბასაბადში, მაზანდარანის პროვინციაში მდებარეობს. მის წინ მდგომი მანქანის სანომრე ნიშანიც (2) ადგილობრივია. ავტომობილის ნომერი 82-ით იწყება, რაც ირანელი ჟურნალისტის ერშად ალიჯანის თქმით, ამ ქალაქის მანქანებისთვისაა დამახასიათებელი.

ძებნილის მიერ ბოლოს გამოქვეყნებულ ვიდეოში ნაჩვენები არქიტექტურული სტილი ქალაქ აბასაბადის არქიტექტურას ემთხვევა. ჰენკ ვან ესის ამ "გამოძიებას" იმდენად დიდი გამოხმაურება მოჰყვა Twitter-ზე, რომ რამდენიმე ირანელმა მოქალაქემ მაგნოლიებისა და ნარინჯისფერი ურნების ძებნა ქალაქის მასშტაბით დაიწყო. თუმცა ვიდეოს გადაღების ადგილს, ლონდონში მყოფმა ITV-ის რეპორტიორმა, ნათან ლიმ, მიაკვლია, რომელმაც ინტერნეტში ძებნის შედეგად გაარკვია, რომ აბასაბადიდან 15 კილომეტრში, ქალაქ ამირდაშტში მდებარეობდა ის სახლი, რომელიც ძებნილის ვიდეოში ჩანდა.

alt

Bellingcat-ის გუნდმა შაჰინ გეიბიზე შეგროვებული ინფორმაცია ჰოლანდიის პოლიციას გადასცა. როგორც მოგვიანებით ჰოლანდიის პროკურატურამ გაავრცელა განცხადება, მათ შაჰინ გეიბის დაკავება არ შეუძლიათ, რადგან ირანის მთავრობასთან მისი ექსტრადირების შეთანხმება არ აქვთ.

მიუხედავად ამისა, ეს მაგალითი ნათლად წარმოაჩენს იმას, თუ როგორ შეიძლება სოციალურ მედიაში სათანადო ძიებით დამნაშავის ადგილმდებარეობის გარკვევა, მაშინაც კი თუ მას ჰგონია, რომ"კატა-თაგვობანას" ჭკვიანურად თამაშობს.

წყარო: Poynter.org

კატეგორია: საერთაშორისო ამბები
BBC-მ თანამშრომლებს მოუწოდა არ გამოხატონ მკვეთრი პოლიტიკური შეხედულებები და არ გააკრიტიკონ თანამშრომლები სოციალურ ქსელში. წინააღმდეგ შემთხვევაში, შესაძლოა მათ სანქციები დაეკისროთ. ამის შესახებ The Guardian-მა გაავრცელა ინფორმაცია.

“ყველას გვაქვს პირადი შეხედულებები, მაგრამ BBC-ში ჩვენი როლის ნაწილია ეს შეხედულებები არ გავასაჯაროვოთ და ჩვენთვისვე შევინახოთ. ჩვენი სარედაქციო სახელმძღვანელო წესების თანახმად, BBC-ის თანამშრომლებმა არ უნდა გამოხატონ კონკრეტული პოზიცია საჯარო პოლიტიკის, პოლიტიკურ თუ ინდუსტრიაში არსებულ სადავო საკითხებზე. ეს ეხება საჯარო სივრცეში გაკეთებულ განცხადებებს, მათ შორის სოციალურ მედიასაც. არ არსებობს რეალური განსხვავება პირადი და ოფიციალური სოციალური მედიის ანგარიშებს შორის", - The Guardian-ის ცნობით, ამ შინაარსის წერილი მისწერა BBC-ის ახალი ამბების ხელმძღვანელმა ფრან ანსვორთმა ელ.ფოსტით თანამშრომლებს.

გამოცემა წერს, რომ სოციალურ მედიაში ქცევის წესების შესახებ გაფრთხილება BBC-ის თანამშრომლებმა მას შემდეგ მიიღეს, რაც BBC-ზე გასული გადაცემა გააკრიტიკეს და ლგბტ თემის პრობლემების შესახებ Twitter-ზე დაწერეს. თუმცა BBC-ში აცხადებენ, რომ გაფრთხილება ლგბტ თემის პრობლემების შესახებ დაწერილ პოსტებს არ უკავშირდებოდა.

წყარო: iMediaEthics

კატეგორია: რესურსები
Facebook-ის დამფუძნებელმა მარკ ზაკერბერგმა ყოველწლიურ F8 კონფერენციაზე, რომელსაც 5000 დეველოპერი, ბიზნესმენი და ტექნოლოგიებით დაინტერესებული ადამიანი ესწრება, Instagram-ზე, Facebook-ზე, Messenger-სა და WhatsApp-ზე დაგეგმილი ცვლილებები დააანონსა.

Facebook


alt



⇒    შეიცვლება დიზაინი

Facebook-ს ახალი დიზაინი ექნება, რომელიც ახლანდელ ინტერფეისთან შედარებით ბევრად გამარტივებული, სწრაფი და ჯგუფებზე ორიენტირებული იქნება. განახლებები Facebook-ის აპლიკაციაში უკვე დაიწყო, ხოლო შეცვლილი დესკტოპ ვერსია მომდევნო თვეებში გამოჩნდება.

⇒    Facebook-ის ჯგუფები პრიორიტეტული გახდება

ახალი დიზაინის საშუალებით საჯარო სივრციდან კერძო სივრცეში, მაგალითად ჯგუფებში გადასვლა გამარტივდება. დღესდღეობით Facebook-ზე 400 მილიონზე მეტი მომხმარებლით ათობით მილიონი აქტიური ჯგუფია.

ჯგუფების აღმნიშვნელი ჩანართი ახალი Facebook ჯგუფების აღმოჩენაში დაგეხმარებათ. ახალ ჩანართში თქვენს ყველა ჯგუფში მიმდინარე აქტივობები ჩანს. გარდა ამისა, ახალი ჯგუფების მოსაძებნად რეკომენდაციების გაუმჯობესებული ფუნქცია თქვენი ინტერესების შესაბამის ჯგუფებს შემოგთავაზებთ. News Feed-ზე უფრო მეტჯერ გამოჩნდება ჯგუფებში მიმდინარე აქტივობები და News Feed-იდან კონტენტის ჯგუფებში გაზიარება პირდაპირ, ისევე გახდება შესაძლებელი, როგორც პოსტების მეგობრებთან გაზიარებაა შესაძლებელი.

⇒    სხვადასხვა ტიპის ჯგუფს კონკრეტული ფუნქციები დაემატება - მაგალითად, ჯანდაცვის თემატიკის ჯგუფებში მომხმარებლებს კითხვის დასმა და ინფორმაციის გაზიარება ინკოგნიტოდ, პოსტზე მათი სახელის გამოჩენის გარეშე შეეძლებათ.

ვაკანსიების თემატიკის ჯგუფებს დამსაქმებლებისთვის ვაკანსიის გამოცხადების შაბლონი დაემატება, სამსახურის მაძიებლები კი დამსაქმებელთან დაკავშირებას პირდაპირ Facebook-იდან შეძლებენ.

"გეიმინგ" ჯგუფებს "ჩატის" ფუნქცია დაემატებათ. ყიდვა-გაყიდვის ჯგუფებში კი მომხმარებლები Facebook Live-ის დატოვების გარეშე შეძლებენ კითხვების დასმასა და  პროდუქტის შეკვეთას. 

 
 

⇒    "საიდუმლო ქრაში" - დაწყვილების ფუნქცია

Facebook-ზე Secret Crush-ის ფუნქციის საშუალებით მომხმარებლები იმ 9 მეგობარს აირჩევენ, რომლებიც მოსწონთ. ამის შესახებ შეტყობინება მიუვათ არჩეულ პირებს ისე, რომ არ ეცოდინებათ ვინ "მოიწონა" ისინი. იმ შემთხვევაში თუ მეორე მხარეც "საიდუმლო ქრაშის" სიში დაამატებს მომხმარებელს, მაშინ ორივე მათგანს შეტყობინება მიუვა და ერთმანეთის ვინაობასაც შეიტყობენ.

Secret Crush-ი და Facebook-ის გაცნობის სერვისი ამჟამად 19 ქვეყანაში: ბრაზილიაში, ბოლივიაში, ჩილეში, ეკვადორში, გაიანაში, პარაგვაიში, პერუში, ურუგვაიში, ლაოსში, მალაიზიაში, ფილიპინებში, სინგაპურში, ვიეტნამში, სურინამში, არგენტინაში, კოლუმბიაში, მექსიკაში, კანადასა და ტაილანდშია ჩართული.

alt



⇒    ახალი მეგობრების გაცნობა

Facebook-ი ამატებს ახალი მეგობრების გაცნობის ფუნქციასაც, რომლის საშუალებითაც საერთო საზოგადოების (მაგ: სკოლის, სამუშაო ადგილის, ქალაქის) წარმომადგენლები ერთმანეთს გაიცნობენ. ფუნქციაში ჩართვა არჩევითი იქნება და, შესაბამისად, მომხმარებლები ამ ჩანართში დაინახავენ მხოლოდ იმ პირებს, რომლებსაც ახალი ადამიანების გაცნობის სურვილი ექნებათ.

⇒    პროდუქტის გაგზავნა და ყიდვა Marketplace-ზე

მომხმარებლები მალე აშშ-ის მასშტაბით Marketplace-ზე განთავსებული პროდუქციის გადაგზავნას, ასევე შეძენას (თანხის გადახდას) უშუალოდ Facebook-იდან შეძლებენ.

⇒   ღონისძიებების ახალი ჩანართი

Facebook-ზე ზაფხულში "ღონისძიებების" განახლებული ჩანართი გამოჩნდება. მომხმარებლები ნახავენ, რა ღონისძიებებია დაგეგმილი მათს გეოგრაფიულ ადგილსამყოფელთან ახლოს, მიიღებენ რეკომენდაციებს, აღმოაჩენენ ადგილობრივ ბიზნესკომპანიებს და მეგობრებთან ერთად დაგეგმავენ შეხვედრებს.

Instagram

 
alt


⇒    ნივთების შეძენა პირდაპირ Instagram-იდან

მომავალი კვირიდან Instagram-ის მომხმარებლებს სხვადასხვა ბრენდისა თუ ცნობილი ადამიანისგან ნივთების შეძენა აპლიკაციის დატოვების გარეშე შეეძლებათ. პროდუქტის "დასქრინვის" ან დეტალების შესახებ კითხვების დასმის ნაცვლად, მომხმარებლები ფოტოდანვე შეიტყობენ გასაყიდი პროდუქტის შესახებ და გადახდასაც აპლიკაციაშივე შეძლებენ.

alt


⇒    ფონდების მოძიება - შემოწირულებების ფუნქცია

Instagram-ის სთორებში უკვე დაემატა შემოწირულებების სტიკერი, რომლის საშუალებითაც სხვადასხვა ადამიანისა თუ ორგანიზაციის დახმარების მიზნით თანხის შეგროვებაა შესაძლებელი. ფუნქცია ამჟამად მხოლოდ აშშ-ის მასშტაბითაა ხელმისაწვდომი, თუმცა იგეგმება სხვა ქვეყნების დამატებაც.


alt

⇒    განახლებული კამერა

კამერის განახლებული დიზაინი, რომელიც ეფექტებისა და სტიკერების გამოყენებას კიდევ უფრო გაამარტივებს, ქსელში მომდევნო კვირებში გამოჩნდება.


alt

Messenger

alt

⇒   უფრო სწრაფი აპლიკაცია

Facebook-ი მომხმარებლებს განახლებულ Messenger-ს, რომელიც ახლანდელზე ბევრად უფრო სწრაფი იქნება, წლის ბოლომდე შესთავაზებს.

⇒   ვიდეოების ერთდროულად ნახვა

მალე შესაძლებელი გახდება Messenger-ში ვიდეო გააზიაროთ, მოიწვიოთ მეგობრები და მიმოწერის ან ვიდეო ზარის მიმდინარეობისას ვიდეოს ერთად უყუროთ. ამჟამად ფუნქცია სატესტო რეჟიმშია და ყველასთვის ხელმისაწვდომი წლის ბოლომდე გახდება.

⇒   Messenger-ის დესკტოპ ვერსია

Messenger-ის აპლიკაციის გადმოწერა Windows-სა და MacOS-ზე იქნება შესაძლებელი. დესკტოპ ვერსიაზე პრაქტიკულად გამოსაყენებელი იქნება ვიდეო ზარისა და მიმოწერის ფუნქცია. ახლო მეგობრებთან კომუნიკაცია

ცნობილია, რომ Messenger-ში სპეციალური სივრცე დაეთმობა ახლო მეგობრების "სთორებსა" და მიმოწერებს.


alt


⇒    ბიზნესკომპანიების დაკავშირება მომხმარებლებთან

Ads Manager-ს დაემატება ახალი შაბლონები, რომლებითაც ბიზნესკომპანიები შექმნიან რეკლამას, რაც პოტენციურ კლიენტთან დაკავშირებაში დაეხმარებათ. Messenger-ით შესაძლებელი გახდება სხვადასხვა მომსახურებაზე ჩაწერა და ადგილის დაჯავშვნა.

WhatsApp

alt


⇒    ბიზნეს კატალოგი

რამდენიმე თვეში, მომხმარებლები ბიზნეს კომპანიასთან მიმოწერის დროს ბიზნეს კატალოგის ნახვას აპლიკაციაშივე შეძლებენ. კატალოგებში კომპანიები თავიანთ პროდუქციას წარმოაჩენენ.

გარდა ზემოთაღნიშნული სიახლეებისა, Facebook-ი და Instagram-ი კიდევ რამდენიმე ფუნქციას ტესტავენ, მათ შორის Instagram-ზე მოწონებების რიცხვის დამალვას, რომლის ნახვასაც მხოლოდ პოსტის მომხმარებლები შეძლებენ.

აღსანიშნავია, რომ სიახლეებია დაგეგმილი Facebook-ზე ვირტუალური რეალობის განვითარების კუთხითაც. ახალი ფუნქციების ძირითადი ნაწილი, რომელიც F8 კონფერენციაზე დაანონსდა მიმდინარე წელს ამოქმედდება.
alt
კატეგორია: მედიაგარემო

მსოფლიო პრესის თავისუფლების საერთაშორისო დღეს,   ორგანიზაცია "რეპორტიორები საზღვრებს გარეშე" (RSF) აღნიშნავს, რომ დღესდღეობით მსოფლიოს მოსახლეობის მხოლოდ 9% ცხოვრობს ისეთ ქვეყნებში, სადაც ჟურნალისტებისთვის თავისუფალი და დამოუკიდებელი მედიაგარემოა.

alt


ამავე ორგანიზაციის ინფორმაციით, კაცობრიობის 74% ცხოვრობს ისეთ ქვეყნებში, სადაც პრესის თავისუფლების მხრივ რთული, ან ძალიან პრობლემატური ვითარებაა და საზოგადოების თავისუფლად ინფორმირება შეზღუდულია. ეს არის ქვეყნები, რომლებიც რუკაზე შავი და წითელი ფერითაა მონიშნული. ამ ქვეყნებს შორისაა, ჩინეთი, რუსეთი, საუდის არაბეთი, მექსიკა და ინდოეთი.

ნარინჯისფრად მონიშნულ ქვეყნებში პრესის თავისუფლების მდგომარეობა პრობლემატურადაა შეფასებული. მათ შორის არის საქართველოც, სადაც"რეპორტიორები საზღვრებს გარეშეს“  მონაცემებით, 2018 წელს, პრესის თავისუფლების ინდექსში  საერთო ქულა გაუარესდა. თუმცა, რადგან რეიტინგში საქართველოსთან ახლოს მყოფი სხვა ქვეყნების მდგომარეობაც არ გაუმჯობესებულა, მან ერთი პოზიციით წინ წაიწია და 28.98 ქულით, 180 ქვეყანას შორის მე-60 ადგილი უკავია.


♦ კაცობრიობის ვერცერთი პრობლემა, იქნება ეს გლობალური დათბობა, კორუფცია თუ გენდერული უთანასწორობა, ვერ მოგვარდება ინფორმაციის თავისუფლად და დამოუკიდებლად გაშუქების გარეშე, სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ - ხარისხიანი ჟურნალისტიკის გარეშე", - აცხადებს RSF-ის გენერალური მდივანი კრისტოფ დელუარი.

რუკაზე დატანილი მონაცემები "მსოფლიო ბანკის" მოსახლეობის სტატისტიკასა და 2019 წლის მსოფლიო პრესის თავისუფლების ინდექსს ეფუძნება. აღსანიშნავია, რომ ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში მსოფლიო პრესის თავისუფლების მაჩვენებელი 11%-ით გაუარესდა. 

კატეგორია: მულტიმედია
საფრანგეთში, 15 აპრილს პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარში გაჩენილ ხანძართან დაკავშირებული თემა ბრიტანეთის სამაუწყებლო კორპორაციამ ცეცხლის გაჩენის წუთიდან მოყოლებული მისი რესტავრაციის საკითხით დამთავრებული, არაერთხელ გააშუქა. თუმცა ერთ-ერთი სტატია, რომელიც BBC-ის ვებგვერდზე გამოქვეყნდა, სხვა მედიასაშუალებების კონტენტისგან განსხვავებული და ონლაინ მკითხველისთვის ვიზუალურად მარტივად აღქმადი აღმოჩნდა.

ნოტრ-დამის ხანძრიდან მეორე დღეს BBC-ზე გამოქვეყნდა სტატია სათაურით: "ნოტრ-დამი: ხანძრის ისტორია გრაფიკებსა და ფოტოებში".  ფოტოკოლაჟებით, გრაფიკული გამოსახულებითა და ინტერაქციული ფოტოებით ნოტრ-დამის ხანძრის ისტორია BBC-იმ განსხვავებულად გადმოსცა და აუდიტორისთვის ვიზუალურად უკეთესად აღქმადი გახადა.

თავდაპირველად, მედიასაშუალებამ 7 ფოტოში, კონკრეტული დროის მითითებითა და თანდართული აღწერით, ტაძარში ცეცხლის გავრცელების არეალი ასახა.

alt


შემდეგ, პარიზის ღვთისმშობლის ტაძრის 3D გამოსახულების საშუალებით ონლაინ მკითხველისთვის ახსნილი იყო ნოტრ-დამის შენობის რომელ ადგილებს მოედო ცეცხლი და რომელი ნაწილები გადარჩა და განადგურდა.

 
alt


ნოტრ-დამის გარე ფასადზე ცეცხლის კერისა და მისი გავრცელების დეტალური ვიზუალიზაციის შემდეგ BBC-იმ ტაძრის შიგნით გადაღებულ ფოტოებზე გადაინაცვლა. თითოეულ ფოტოზე გაშიფრული იყო დეტალები დაზიანებული და გადარჩენილი ნივთების შესახებ.

alt

ცალკე ფოტო დაეთმო ტაძრის ალმოდებული ჭერის განხილვას.

alt
 
 
BBC-იმ მკითხველს  ტაძრის სამრეკლოს  ჩამონგრევის ქრონოლოგიური ფოტოკოლაჟიც შესთავაზა.

 
alt



ბოლოს კი, ტაძრის ხანძრამდე და ხანძრის შემდეგ მდგომარეობის შედარებისთვის BBC-იმ ინტერაქციული ფოტოები გამოიყენა. რამაც მკითხველს შესაძლებლობა მისცა შეედარებინა ტაძრის გარე ფასადი ხანძრამდე და ხანძრის დროს, ასევე ენახა, როგორ გავრცელდა ცეცხლი სახურავის ერთი ნაწილიდან მეორეში და როგორ გამოიყურებოდა ნოტრ-დამი შიგნიდან ერთი წლის წინ, წირვის მიმდინარეობისას, და ხანძრის ჩაქრობის შემდეგ.

 

 

  



-----

პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარს, იგივე ნოტრ -დამს, ცეცხლი 15 აპრილს გაუჩნდა. ხანძარს ასობით მეხანძრე-მაშველი რამდენიმე საათის განმავლობაში აქრობდა. მომხდარის შედეგად სრულად განადგურდა ტაძრის სამრეკლო, თუმცა გადარჩა მასში დაცული რელიკვიები და ტაძრის მნიშვნელოვანი ნაწილი.

საფრანგეთის პრეზიდენტმა პირობა დადო, რომ ნოტრ-დამს რეკონსტრუქცია ჩაუტარდება და პირვანდელ სახეს დაუბრუნებს. ტაძრის აღდგენისთვის გამოცემა Time-ის ცნობით, ამ ეტაპზე თითქმის $1 მილიარდი აშშ დოლარი შეგროვდა.

კატეგორია: ფოტოისტორია

15 აპრილს საფრანგეთში, პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარში გაჩენილი ხანძარი, მსოფლიო პრესის ერთ-ერთი მთავარი თემაა. ხანძრის მეორე დღეს გამოცემების უმეტესობა ხანძრის ამსახველი ყდებით გამოვიდა.

ცნობილი გამოცემების პირველი გვერდები:

♦  Liberation – “ ჩვენი დრამა“


alt

♦  La Parisien – “ცრემლიანი ნოტრ-დამი“

alt



♦  Le Figaro – “ პარიზის ნოტრ-დამი - უბედურება“


alt

♦  La Croix – „დაფერფლილი გული“

alt

♦  Les Echos – “პარიზის ტრაგედია“
alt


♦   Metro – “მსოფლიო გლოვობს ნოტრ-დამს”

alt



♦  
The Sun – “ალში გახვეული პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარი - Notre Doom (Doom - გულისხმობს განადგურებას)“


alt



♦  The Guardian – “ხანძარი ანადგურებს ნოტრ-დამს“

alt


♦  
The Times – “ბრძოლა ნოტრ-დამის გადასარჩენად“

alt



♦  Financial Times – “ცეცხლი ნოტრ-დამს ანადგურებს“

alt


♦  i – “ნოტრ-დამის ტრაგედია“

alt

♦  The Daily Telegraph – “პარიზი გლოვობს საყვარელ ღვთისმშობელს“

alt

♦  Daily Mail – „ცხრა საუკუნოვანი ისტორია უწმინდურ ხანძარს შეეწირა“

alt

♦  
Charlie Hebdo – „რეფორმები“ (მაკრონის გამოსახულება, რომლის თავზეც ნოტრ-დამი იწვის) წარწერა: „დავიწყებ კონსტრუქციებით“


alt

პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარში ხანძარი 15 აპრილს გაჩნდა. ცეცხლს ასობით მეხანძრე რამდენიმე საათის განმავლობაში ებრძოდა. ხანძარმა 850-წლის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის სახურავი დააზიანა და სამრეკლო შეიწირა.
კატეგორია: საერთაშორისო ამბები

15 აპრილს, აშშ-ში, კოლუმბიის უნივერსიტეტში, ჟურნალისტიკის ყველაზე პრესტიჟული პრემიის გამარჯვებულები გამოვლინდნენ. პრიზი ჟურნალისტიკის 14 ჟანრსა და "წერილების, დრამისა და მუსიკის" 7 კატეგორიაში გაიცა.

⇒   2019 წლის გამარჯვებულთა სია ასეთია:

1. საზოგადოებრივი სამსახური (Public Service) - South Florida Sun Sentinel
ფლორიდის შტატის ქალაქ პარკლენდში ერთერთ სკოლაში მომხდარი სროლის გაშუქებისთვის. სკოლისა და სამართალდამცავი ორგანოების შეცდომების გამოააშკარავებისთვის პარკლანდში მომხდარი სროლის დაწყებამდე და მის შემდეგ.

2. Breaking News ReportingPittsburgh Post-Gazette-ის თანამშრომლები პიტსბურგის სინაგოგაზე მომხდარი თავდასხმის გაშუქებისთვის

3. საგამოძიებო რეპორტინგი - Los Angeles Times-ის ჟურნალისტები მეტ ჰემილტონი, ჰარიეტ რაიანი და პოლ პრინგლი ასობით ქალის მიერ სამხრეთ კალიფორნიის უნივერსიტეტის გინეკოლოგის მხრიდან სექსუალურ შევიწროებაში დადანაშაულების ამბის გაშუქებისთვის.

4. Explanatory Reporting - The New York Times-ის ჟურნალისტები დევიდ ბარტსოუ, სუზან კრეიგი და რას ბიუტნერი აშშ-ის პრეზიდენტ დონალდ ტრამპის ფინანსების შესახებ 18-თვიანი გამოძიებისთვის, რომელმაც ამხილა ტრამპი ცრუ განცხადებაში თავისით დაგროვილი ქონების შესახებ და გამოააშკარავა, ბიზნეს იმპერია, რომელიც გადასახადებს თავს არიდებს.

5. ადგილობრივი რეპორტინგი (Local Reporting) - The Advocate-ის თანამშრომლები (Baton Rouge, La)

სახელმწიფოს დიკრიმინაციული მართლმსაჯულების სისტემის წარმოჩენისთვის, მათ შორის "ჯიმ ქროუს" დროინდელი კანონის, რამაც ლუიზიანას სასამართლოებს უფლება მისცა მოპასუხეები ნაფიცმსაჯულთა სასამართლოს გარეშე დაეპატიმრებინათ.

6. ნაციონალური რეპორტინგი (National Reporting) - The Wall Street Journal-ის თანამშრომლები

პრეზიდენტ ტრამპის მიერ საარჩევნო კამპანიისას ორი ქალის მიმართ სიჩუმის სანაცვლოდ საიდუმლოდ გადახდილი თანხისა და იმ მხარდამჭერთა ქსელის გამოააშკარავება, რომელთაც ტრანზაქციები განახორციელეს. ამან კი შედეგად გამოძიების დაწყება და იმპიჩმენტის მოთხოვნები გამოიწვია.

7. საერთაშორისო რეპორტინგი - Associated Press-ის ჟურნალისტებს მეგი მიშელს, მაად ალ-ზაკრისა და ნერიმენ ელ-მოფტის იემენში მიმდინარე ომის დეტალების ერთი წლის განმავლობაში გაშუქებისთვის

Reuters-ის თანამშრომლები , აღსანიშნავია უა ლონისა და კიავ შო ოს მასალები  მიანმარიდან როჰინგის მუსლიმების გაძევებასა და მკვლელობაში სამხედრო ნაწილებისა და ბუდისტი მცხოვრებლების პასუხისმგებლობის გამოააშკარავებისთვის. ამ თემის გაშუქებისთვის რეპორტიორები მიანმარში დააპატიმრეს.

8. ფიჩერსი - ProPublica-ს ჟურნალისტი ჰანა დრაიერი

ძლიერად მოთხრობილი სერიებისთვის ნიუ იორკის ლონგ აილენდზე სალვადორელი ემიგრანტების შესახებ, რომელთა ცხოვრება საერთაშორისო კრიმინალურ დაჯგუფება MS-13-ზე შეზღუდვების დაწესებით დაიმსხვრა.

9. კომენტარი - St. Louis Post-Dispatch-ის ჟურნალისტი ტონი მესენჯერი

თამამი სვეტებისთვის, რომელმაც გამოააშკარავა უსამართლობა მისურის სოფლის ღარიბ მცხოვრებელთა წვრილმანი დანაშაულისთვის ბრალდებაში მიცემაზე, რათა დიდი რაოდენობით ჯარიმა გადაეხადათ ან დაეპატიმრებინათ.

10. კრიტიკა - The Washington Post-ის ჟურნალისტი კარლოს ლოზადა

მწვავე, საძიებო მიმოხილვებისა და ესეებისთვის, რომლებიც შერწყმულია ფრთხილ ანალიზთან იმ წიგნების კვლევისას, რომელიც მთავრობასა და ამერიკულ გამოცდილებას ეხება.

11. სარედაქციო სვეტი - The New York Times-ის ჟურნალისტი ბრენტ სტეიპლსი

ექსტრაორდინალური მორალური სიცხადით დაწერილი ედიტორიალები, რომლებიც აშშ-ის ისტორიაში პოლარიზების მომენტში რასობრივ თემებს ეხებოდა.

12. სარედაქციო კარიკატურა - ფრილანსერი დარინ ბელი

კარიკატურებისთვის, რომლებიც საზოგადოების პრობლემებს, სიცრუეს, ფარისევლობას და ტრამპის ადმინისტრაციასთან დაკავშირებულ პოლიტიკურ არეულობას ასახავდა.

13. ახალი ამბების ფოტო - Reuters-ის ფოტოგრაფები

ცენტრალური და სამხრეთ ამერიკის ქვეყნებიდან აშშ-ში ჩასული მიგრანტების მწუხარებისა და სასოწარკვეთის გამომხატველი ცოცხალი და გასაოცარი ვიზუალური თხრობისთვის

14. ფოტოისტორია - The Washington Post-ის ფოტორეპორტიორი ლორენცო ტაგნალი

იემენში არსებული ტრაგიკული შიმშილის ამსახველი ბრწყინვალე ფოტოისტორიისთვის


⇒    წერილები, დრამა და მუსიკა

მხატვრული ლიტერატურა - Fiction: The Overstory by Richard Powers
არამხატვრული ლიტერატურა - Amity and Prosperity: One Family and the Fracturing of America by Eliza Griswold
დრამა - Fairview by Jackie Sibblies Drury
ისტორია - Frederick Douglass by David W. Blight
ბიოგრაფია - The New Negro: The Life of Alain Locke by Jeffrey C. Stewart
პოეზია - Be With by Forrest Gander
მუსიკა - p r i s m by Ellen Reid

⇒   სპეციალური აღნიშვნა

Capital Gazette

Capital Gazette-ის ჟურნალისტებს, თანამშრომლებს და სარედაქციო საბჭოს მათი გაბედული პასუხისთვის აშშ-ის ისტორიაში ჟურნალისტების ყველაზე მასობრივ მკვლელობაზე. 2018 წლის 29 ივნისს მერილენდში Capital Gazette-ის ნიუსრუმში მომხდარი თავდასხმის შედეგად, მწუხარების პერიოდში ახალი ამბების გაშუქებისა და საზოგადოების სამსახურში ყოფნისთვის. გაზეთს პულიცერის საბჭოსგან ჟურნალისტური მისიის მხარდასაჭერად $100,000 აშშ დოლარი გადაეცემა.

არეტა ფრანკლინი

ამერიკის მუსიკასა და კულტურაში შეტანილი წარუშლელი წვლილისთვის

ყველა გამარჯვებულს გარდა პრესტიჟული პრემიისა, $15,000 აშშ დოლარი გადაეცემა.


იხილეთ წინა წლის გამარჯვებულები
კატეგორია: რესურსები
Facebook-მა გვერდების შესახებ დამატებითი ინფორმაცია საჯარო გახადა. ახლა უკვე შესაძლებელია ნებისმიერი Facebook გვერდის შექმნის თარიღის, სახელის ცვლილების ისტორიის, გვერდის ადმინისტრატორთა რაოდენობისა და მათი გეოგრაფიული მდებარეობის, ასევე მიმდინარე და ძველი სარეკლამო პოსტებისა და მათზე დახარჯული თანხების მოცულობის ნახვა.

იმისთვის, რომ აღნიშნული ინფორმაცია მიიღოთ Facebook Ad Library-ში სასურველი Facebook გვერდი უნდა მოძებნოთ ან კონკრეტული გვერდის კედელზე Page Transparency-ზე (გვერდის გამჭვირვალობა) გადახვიდეთ.

alt

სიახლის დამატება აშშ-ში 2016 წლის საპრეზიდენტო არჩევნებზე სოციალურ ქსელებში განთავსებული პოლიტიკური რეკლამების გავლენამ განაპირობა.

ახალი ფუნქციის საშუალებით, ნებისმიერ ადამიანს, მათ შორის ჟურნალისტებს, მკვლევრებს, გამომძიებლებსა და სხვა დაინტერესებულ პირებს, შესაძლებლობა აქვთ გაიგონ, რა თანხას ხარჯავენ პოლიტიკოსები Facebook რეკლამაში, რომელი ქვეყნებიდან იმართება მათი გვერდი და სხვ.

alt



აღსანიშნავია, რომ ამჟამად Facebook-ის რეკლამების ბიბლიოთეკაში ქართული გვერდების შესახებ ყველა ზემოთნახსენები ინფორმაციის მოძიებაა შესაძლებელი, გარდა Facebook-ის რეკლამებზე დახარჯული თანხისა, რომელიც არსებულ მონაცემებს, სავარაუდოდ, მომავალში დაემატება.
 

 altalt

კატეგორია: საერთაშორისო ამბები

BBC- ის რეპორტიორმა ბრიუსელიდან, ადამ ფლემინგმა, ბრექსიტის შეთანხმების 585-გვერდიანი დოკუმენტი აუდიტორიას ASMR ტექნიკით გააცნო. ვიდეო "ბრიტანეთის სამაუწყებლო კორპორაციის" ვებგვერდზე 27 მარტს გამოქვეყნდა.

ASMR-ი ავტონომიური სენსორულ მერიდიანული რეაგირებაა - რაც აუდიო და ვიდეო მასალებში სხვადასხვა ნივთის გამოყენებითა და ჩურჩულით სასიამოვნო ხმების შექმნას გულისხმობს. მსგავსი კონტენტი ბოლო წლების განმავლობაში Youtube-ზე განსაკუთრებული პოპულარობით სარგებლობს და მილიონობით ნახვას აგროვებს.
ASMR ვიდეოები სტრესის შემცირებასა და ადამიანის დამშვიდებას უწყობს ხელს.

ახალ ტრენდს BBC-მაც აუწყო ფეხი და მაყურებელს ბრექსიტის შეთანხმების დოკუმენტი ჩურჩულითა და ხმაურით გააცნო. ადამ ფლემინგი ვიდეოში დოკუმენტს ფურცლავს, მის შინაარსზე ჰყვება და რამდენიმე მონაკვეთს კითხულობს. ბოლოს კი მიკროფონთან კრუასანს აგემოვნებს და მაყურებელს ემშვიდობება.


BBC-ის ცნობით, ტერმინი ASMR-ი 2010 წელს ამერიკელმა ჯენიფერ ალენმა შემოიღო, როდესაც ამ თემასთან დაკავშირებით Facebook ჯგუფი შექმნა. დღესდღეობით YouTube-ზე ASMR ჟანრის 12 მილიონზე მეტი ვიდეოა ატვირთული. როგორც წესი, თითოეულ ვიდეოში კონკრეტული პირი ხმაურის წარმოქმნისთვის მრავალფეროვან ნივთებს იყენებს და სხვადასხვა თემებზე ჩურჩულებს. თუმცა აქამდე ASMR ვიდეო ისეთ სერიოზულ თემაზე, როგორიც ბრექსიტია არავის შეუქმნია.