ბოსტონის ტერაქტი და ტერორისტებად გამოცხადებული ადამიანები
21.01.2016
2013 წლის 15 აპრილს, ბოსტონში ტრადიციული ყოველწლიური მარათონი მიმდინარეობდა. როდესაც მონაწილეები ფინიშის ხაზს უახლოვდებოდნენ, ორი აფეთქების ხმა გაისმა. შედეგად დაიღუპა 3 და დაშავდა 183 ადამიანი. ვინ იყო მომხდარში დამნაშავე? - ეს იყო ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური კითხვა. დამნაშავეთა ძიებაში სოციალური-საინფორმაციო ქსელი, რედიტიც ჩაერთო. გვერდზე მომხმარებლები სხვადასხვა ეჭვმიტანილის შესახებ ათავსებდნენ ინფორმაციას, შემდეგ კი, ცნობები მედიაში ხვდებოდა.

2013 წლის მარტიდან მოყოლებული, ტრაპათების ოჯახი 22 წლის დაკარგულ შვილს ეძებდა. ბრაუნის უნივერსიტეტის სტუდენტი, სუნილ ტრაპათი, ბოლოს მისმა ოთახის მეგობარმა, 16 მარტს ნახა. მისი ოჯახის წევრები, უნივერსიტეტსა და FBI-სთან ერთად, აქტიურად ცდილობდნენ, დაკარგული შვილის პოვნას. ამ მიზნით სპეციალური ფეიჯიც შექმნეს ფეისბუქზე. გვერდზე ინახებოდა მესიჯები და სურვილები სუნილისათვის, რომელსაც გულშემატიკვირები უგზავნიდნენ.

15 აპრილის შემდეგ, 22 წლის სტუდენტის ფეისბუქის გვერდი ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული გვერდი გახდა. მისი სახელი კი რამდენიმე საათში მთელმა მსოფლიომ გაიცნო ისე, როგორც ბოსტონის ტერაქტში ეჭვმიტანილი. ამის მიზეზი სოციალური ქსელი, რედიტი აღმოჩნდა, რომელმაც სუნილ ტრაპათის ფოტო, სავარაუდო ეჭვმიტანილის სტატუსით გაავრცელა.

მუქარის შემცველი და სალანძღავი კომენტარები გვერდზე 18 აპრილიდან მოყოლებული, მას შემდეგ გამოჩნდა, რაც ეჭვმიტანილთა აყვანის ოპერაციის დროს, პოლციის ოფიცერი დაიღუპა. მუქარა არამხოლოდ სუნილის, არამედ, მისი ოჯახის წევრების მიმართაც ისმოდა. ისინი იძულებულები გახდნენ, რომ გვერდი დაეხურათ. ამით კი ეჭვი გააძლიერეს.

„ინფორმაციისათვის: ფეისბუქის გვერდი, რომელიც ბრაუნის უნივერსიტეტის დაკარგულ სტუდენტს, სუნილ ტრიპათის ეკუთვნოდა, ამ საღამოს წაშალეს,“ - ტვიტერის ამ შეტყობინების ავტორი, BuzzFeed-ის სენიორ ჟურნალისტი, ერიკ მალინოვსკი იყო. მისი შეტყობინება 300-ზე მეტმა კაცმა გააზიარა, მათ შორის ისეთმა ცნობილმა ადამიანებმა, რომელთაც რამდენიმე მილიონი ფოლოუერი ჰყავთ ტვიტერზე.

„ვაუ, რედიტი მართალი იყო ბრაუნის უნივერსიტეტის დაკარგულ სტუდენტზე. პოლიციის წინასწარი ინფორმაციით, ეჭვმიტანილი სუნილ ტრიპათია“, - ეს შეტყობინება კვლავ BUzzFeed-ის ჟურნალისტ ანდრეი კაჩინსკის ეკუთვნის, რამაც დამატებითი აჟიოტაჟი გამოიწვია. 18

აპრილის ღამე ტრაპათების ოჯახისათვის ყველაზე გრძელი და რთული ღამე იყო. ოჯახმა უამრავი მუქარა და ანტიისლამური მესიჯების შემცველი შეტყობინება მიიღო (მიუხედავად იმისა, რომ ოჯახი არ ყოფილა ისლამის მიმდევარი). ოჯახის წევრები იხსენებდნენ, რომ ყველაზე მტკივნეული მათთვის იმ ადამიანების განწყობა გახდა, რომლებიც დაკარგვის დღიდან აქტიურად იყვნენ სტუდნეტის ძებნაში ჩართულები. მათ ეჭვის გაუჩნდათ და სუნილზე, როგორც ტერორისტზე, ისე დაიწყეს ფიქრი.

საკმაოდ ბევრი მუშაობა დასჭირდათ საინფორმაციო საშუალებებს იმისთვის, რომ სწორი ინფორმაცია გაევრცელებინათ. მოგვიანებით ჟურნალისტებმა, რომლებმაც სუნილ ტრიპათი ტერორისტად გამოაცხადეს, სატელეფონო ზარებით, საჯაროდ თუ სოციალური ქსელებით, ოჯახთან ბოდიში მოიხადეს. ბოდიში მოიხადა რედიტმაც. მისმა ლიდერმა დაწერა, რომ სუნილ ტრიპათის საქმიდან კარგი გაკვეთილი მიიღეს, რაც სამომავლოდ, ონლაინ-საზოგადოებას მეტი სიფრთხილის გამოჩენას მოუწოდებდა.

სუნილ ტრიპათის გვამი 23 აპრილს მდინარეში იპოვეს. მოგვიანებით ოჯახმა დაადასტურა, რომ სტუდენტის გარდაცვალების მიზეზი სუიციდი იყო.

ბრაუნის უნივერსიტეტის სტუდენტი არ იყო ერთადერთი, რომელიც მედიამ ტერაქტის მოწყობაში შეცდომით დაადანაშაულა. არასწორი ინფორმაცია კიდევ რამდენიმე ადამიანზე გავრცელდა. მათ შორის იყო 21 წლის ინგლისელი სტუდენტი, რომელიც წარმოშობით საუდის არაბეთიდან იყო. ბოსტონის მარათონზე მომხდარი მოვლენებიდან მალევე, “New York Post-მა“ პირველ გვერდზე დიდი ასოებით გამოტანა ამბავი, სადაც იუწყებოდა რომ ჭურვის აფეთქებისას დაშავებული, არაბული წარმოშობის კაცი, აფეთქებაში იყო ეჭვმიტანილი. ამბავი მალევე აიტაცა “Talking Points Memo-მაც.“

„გულწრფელად რომ ვთქვათ, არ ვიცით, საიდან გაჩნდა ეს ინფორმაცია. დანამდვილებით ვიტყვით, რომ ჩვენგან ნამდვილად არა“, - განაცხადა ბოსტონის პოლიციის დეპარტამენტის სპიკერმა TDM-თან საუბარში. რაც შეეხება “New York Post-ს,“ მას არასოდეს მოუბოდიშებია არასწორი ინფორმაციის გავრცელების გამო.

„რატომ მიიჩნიეს ეჭვმიტანილად ის?“ - დასვა კითხვა ემი დევიდსონმა, “New Yorker-ის“ ჟურნალისტმა თავის სტატიაში, -„ის ხომ ისევე გარბოდა, როგორც სხვები?“

„პოლიცია ფიქრობდა, რომ ის ამფეთქებელს ჰგავდა. მისი ჭრილობაც ეჭვის საბაბი გახდა. ამასთან, ეჭვი გამოთქვა, რომ მეორე აფეთქებაც მოხდებოდა, რაც ასრულდა. შესაძლოა, ეს მისი ვიზუალის ან ღმერთის სახელის ბრალი იყო, რომელსაც ის ყვიროდა,“ - აღნიშნულია სტატიაში.

კიდევ ერთი არასწორი ინფორმაცია 17 წლის მოსწავლესა და მრბოლერს უკავშირდება. რედიტზე გაჩნდა ზურგჩანთიანი კაცის, როგორც „ეჭვმიტანილის“ ფოტო. ინფორმაცია “New York Post-მა“ კვლავ პირველ გვერდზე გადმოიტანა.

დაკითხვისა აღმოჩნდა, რომ „ჩანთიანი კაცი“ 17 წლის ედინ ბარჰუმი იყო, რომელიც შტატებში მაროკოდან ოთხი წლის წინ გადმოვიდა. ის ოცნებობდა, რომ ერთ დღესაც ოლიმპიადა მოეგო.

„მე არ ვარ ტერორისტი, მხოლოდ მარათონს ვუყურებდი“, -უთხრა ბარჰუმმა „დეილი მეილს“. „შეძრწუნებული ვარ. არასოდეს გავხვეულვარ შარში და ახლა საკუთარი უსაფრთხოების მეშინია. ორის ნახევარზე დავურეკე მეგობარს, რომელმაც წამიყვანა პოლიციაში. ლობიში ვთქვი, რომ მგონი, FBI მეძებდა. პოლიციაში არ იცოდნენ რა ექნათ. მე თან მქონდა ჩემი საბუთები და მივეცი სოციალური სამსახურის ნომერი. მათ შეეძლოთ, გადავემოწმებინე. არავის გავუყვანივარ ცალკე ოთახში, რამდენიმეგან დარეკეს და შემდეგ მითხრეს, რომ თავისუფალი ვიყავი".

„მიმაჩნია, რომ ადამიანები, რომლებიც ინფორმაციას ტვიტერით ავრცელებენ, ფრთხილად უნდა იყვნენ, განსაკუთრებით, ექსტრემალურ პირობებში. დავფიქრდეთ, ხომ არ ვაძლევთ დამატებით ინფორმაციას მკვლელს, რაც მას დამალვაში მიეხმარება? თუ ამ კითხვას საკუთარ თავს დაუსვამთ და უპასუხებთ, რომ არა, მაშინ გააგრძელეთ ტვიტვა“, - ამბობს კინტ ვან ზანდტი, FBI-ს ყოფილი თანამშრომელი და კრიმინალისტი.

ავტორი : თამარ კარელიძე;
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ

ასევე იხილეთ

სუშის თემაზე მომზადებული გადაცემა რუსთავი 2-მა თვითრეგულირებაში განიხილა და დარღვევა დაადგინა

დილის გადაცემა, რომელშიც სუშის ჭამის იაპონური ტრადიციის აღსაწერად ქალი, როგორც დეკორაცია ისე იყო გამოყენებული, „რუსთავი 2-მა“ თვითრეგულირების ორგანოში განიხილა და  „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონისა და მაუწყებელთა ქცევის კოდექსის ორი მუხლის დარღვევა დაადგინა. გადაცემა "რუსთავი 2-ის" ვებგვერდიდან აიღეს, „დილა მშვიდობისა საქართველოს“ სარედაქციო გუნდმა კი მაყურებელს დილის ეთერში გასული კადრების გამო ბოდიში მოუხადა.

საქართველოში სუშის ფედერაციის გახსნისა და სუშის ჭამის იაპონური ტრადიციის შესახებ გადაცემა 21 მარტს გავიდა, უფრო ზუსტად, ამ თემას „დილა მშვიდობისა საქართველოს“ ერთ-ერთი ნაწილი დაეთმო. გადაცემაში იაპონურ კულტურასა და სამზარეულოზე საუბრობდნენ. სუშის მირთმევის ერთ-ერთი ტრადიციის (ნიატაიმორი) აღსაწერად კი აჩვენეს შიშველი ქალი, რომელსაც სხეულის ნაწილები დაფარული ჰქონდა მცენარეებითა და სუშით. რუსთავი 2-ის ერთ-ერთი ჟურნალისტი და გადაცემის სტუმარი სუშს მოდელის სხეულიდან მიირთმევდნენ.

გადაცემის ამ ნაწილს საზოგადოებაში დიდი განხილვა მოჰყვა. იურისტი, ქალთა უფლებების დამცველი გვანცა ხონელიძე ბლოგში, რომელიც „მედიაჩეკერისთვის“ დაწერა, ამბობს, რომ ამ სცენაში ქალი გამოყენებული იყო როგორც დეკორაცია, ნივთი და ეს აღრმავებდა საზოგადოებაში ისედაც არსებულ გენდერულ სტერეოტიპებს.

ეს ფაქტი, მოგვიანებით, თავად „რუსთავი 2-ის“ თვითრეგულირების ორგანომაც დაადგინა. კომისიამ გადაცემის ამ ნაწილზე თვითინიცირებით იმსჯელა.

გადაწყვეტილების სამოტივაციო ნაწილის მიხედვით, კომისიამ რამდენიმე გარემოებაზე გაამახვილა ყურადღება.  გადაწყვეტილებაში ვკითხულობთ, რომ გადაცემის ნაწილი იაპონური სამზარეულოს კულტურის შესახებ ქმნიდა შთაბეჭდილებას, რომ ქალის სხეული წარმოადგენს საჭმლის ლანგარს, რაც არის დამამცირებელი, სექსისტური და ლახავს ადამიანის უფლებებს. ასევე, გადაცემის ეს ნაწილი იყო სექსისზმის გამოვლინება, მოხდა ქალის ობიექტივიზაცია, მისი ნივთად წარმოჩენა, გადაცემა იყო შეურაცხმყოფელი და აკნინებდა ქალს, რაც თავის მხრივ, ხელს უწყობს ქალთა მიმართ ისედაც არსებული სტერეოტიპული განწყობების გაძლიერებას.

ამავე, სამოტივაციო ნაწილში ნათქვამია, რომ ნიატაიმორი (ქალის სხეულიდან სუშის მირთმევა) ნამდვილად არის იაპონური კულტურის ნაწილი, თუმცა, ეს არ გამორციხვას მაუწყებლის პასუხისმგებლობას აიცილოს ქალთა მიმართ დამამცირებელი მოპყრობა.

ამ გარემოებების გამო, კომისიამ გადაცემას „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსის“ 31-ე („მრავალფეროვნების, თანასწორობისა და შემწყნარებლობის პრინციპი) და 33-ე (სახელმწიფო რეკომენდაციები მაუწყებლის მიერ მრავალფეროვნების, თანასწორობისა და ტოლერანტობის პრინციპების დაცვის შესახებ) პრინციპების დარღვევა დაუდგინა.

„მაუწყებელმა თავიდან უნდა აიცილოს რელიგიური, ეთნიკური, ან სხვა ნიშნის მიხედვით მიხედვით რომელიმე ჯგუფის შეურაცხყოფა, მათ შორის, გარკვეული ლექსიკის ან გამოსახულების გამოყენება“, - ვკითხულობთ გადაწყვეტილების სამოტივაციო ნაწილში.

თვითრეგულირების ორგანოს გადაწყვეტილებით, "რუსთავი 2-ს" გადაცემის მაუწყებლის ინტერნეტ წყაროებიდან ამოღება, დილის გადაცემის სარედაქციო გუნდს კი მომხდარზე საჯარო რეაგირება დაევალა.

გადაწყვეტილების შემდეგ, „დილა მშვიდობისა საქართველოს“ სარედაქციო გუნდმა მაყურებელს ბოდიში მოუხადა.

„გუნდის მიზანს იაპონური კულტურის შესახებ ინფორმაციის გადმოცემა წარმოადგენდა, თუმცა ჩვენ ვაცნობიერებთ, რომ გადაცემაში გამოყენებული მეთოდი იყო შეცდომა, რომელსაც ნეგატიური შედეგების მოტანა შეუძლია ქალთა უფლებებისთვის. გვსურს, აღვნიშნოთ, რომ გადაცემის სარედაქციო გუნდი სრულად იაზრებს ამ პასუხისმგებლობას, ბოდიშს იხდის ეთერში გასული კადრების გამო და შეეცდება, მომავალში აღარასდროს დაუშვას მსგავსი მედიაკონტენტის განთავსება“, - ნათქვამია სარედაქციო გუნდის განცხადებაში.

 

შალახოს მოცეკვავე ბრალდებული - დამონტაჟებული ვიდეო ნამდვილ ამბად

20-22 მარტს, სოციალურ ქსელსა და საიტებზე: iTV.ge და droni.ge, გავრცელდა ლოს ანჯელესში ჩატარებული ერთ-ერთი სპეცოპერაციის ამსახველი ვიდეომასალა, რომელშიც ჩანს, რომ კაცი, რომელსაც სავარაუდოდ აკავებენ, ცეკვის მსგავს მოძრაობებს აკეთებს. ვიდეომასალას ქართული ნაციონალური ცეკვის “შალახოს” მელოდია ადევს, საიტები კი მტკიცებითში წერენ, რომ “ლოს ანჯელესში, ქართველმა, დაკავებისას “შალახო” იცეკვა”.

დამონტაჟებული ვიდეო, თავდაპირველად, 20 მარტს სოციალური ქსელის მომხმარებელმა ოთო ბარბაქაძემ გაავრცელა. “მგონი ქართველი დააკავეს LA-ში” - წერს იგი იუმორით. ამავე პოსტის კომენტარებიდან კი ირკვევა, რომ ვიდეო მან დაამონტაჟა და სპეცოპერაციის კადრებს “შალახოს“ მუსიკა დაადო.

iTV.ge-მ და droni.ge-მ დამონტაჟებული ვიდეო გადამოწმების გარეშე გამოაქვეყნეს. iTV.ge ვიდეოს ტექსტს აღარ ურთავს და სათაურშივე წერს, რომ დაკავებული ქართველია და ის “შალახოს” ცეკვავს. Droni.ge მტკიცებით ფორმაში მხოლოდ იმას წერს, რომ დაკავებისას კაცი “შალახოს” ცეკვავდა, სოციალური ქსელის მომხმარებლები კი ამ ფაქტის გამო ფიქრობენ, რომ ის ქართველია.

სინამდვილეში, სპეცოპერაცია კალიფორნიაში 19 მარტს ჩატარდა. ბრალდებულის აყვანის კადრებს CBS Los Angeles პირდაპირ ეთერში გადასცემდა. თუმცა, მისი ეთნიკური წარმომავლობის შესახებ ინფორმაცია უცნობია.

ძალადობის სავარაუდო  მსხვერპლი ქალის პირადი მონაცემებისა და არასრულწლოვნების ირიბი იდენტიფიცირება “კურიერში”
15 მარტს, ტელეკომპანია “რუსთავი 2-ის” მთავარი საინფორმაციო გამოშვების ერთ-ერთი სიუჟეტი ოჯახურ კონფლიქტს ეხებოდა. კერძოდ, 23 წლიანი თანაცხოვრების შემდეგ, ცოლ-ქმარი ერთმანეთს ურთიერთბრალდებებს უყენებს. 5 შვილის დედა ქმარს ფსიქოლოგიურ, ფიზიკურ და სექსუალურ ძალადობაში ადანაშაულებს. თავის მხრივ, ძალადობაში დადანაშაულებული ქმარი ბრალდებებს უარყოფს და მის მეუღლეს შვილებზე და დედამთილზე ძალადობაში სდებს ბრალს.

მიუხედავად იმისა, რომ ძალადობის სავარაუდო მსხვერპლი ქალი სიუჟეტში დაფარულია [დიდი ალბათობით, არასრულწლოვანი შვილების იდენტიფიცირების თავიდან ასაცილებლად], ერთ-ერთი დოკუმენტით მისი პირდაპირი იდენტიფიცირება ხდება. მასში სრულად იკითხება ქალის საახელი და გვარი, ასევე პირადი ნომერი. ეს კი, თავის მხრივ, მისი არასრულწლოვანი შვილების [სიუჟეტიდან ირკვევა, რომ 5 შვილიდან 3 არასრულწლოვანია] ირიბ იდენტიფიცირებასაც ახდენს.

ამასთან, დედის მხრიდან შვილზე სავარაუდო ძალადობის ნიშნების საილუსტრაციოდ, სიუჟეტში ერთ-ერთი არასრულწლოვნის ფოტოც არის ნაჩვენები, საიდანაც მიუხედავად იმისა, რომ ის დაფარულია, ახლობლებისთვის მისი ამოცნობა მაინც არის შესაძლებელი. ამასთან, ნაჩვენებია იმ სახლის შიდა კადრებიც, სადაც ამჟამად არასრულწლოვნები ცხოვრობენ. შესაბამისად, ნაცნობები სავარაუდო ძალადობის მსხვერპლი ბავშვების იდენტიფიცირებას სიუჟტიდან მარტივად შეძლებენ.

საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის “ბავშვთა საკითხების გაშუქების” სახელმძღვანელო წესებში ვკითხულობთ, რომ ნებისმიერი ფორმის ძალადობის შემთხვევაში, არასრულწლოვნის როგორც პირდაპირი, ისე ირიბი იდენტიფიცირება დაუშვებელია, მიუხედავად იმისა “ბავშვი მოძალადის როლშია, მსხვერპლის თუ მოწმის”.

“უფრო მეტად ნუღარ მოახდენთ ბავშვის სტიგმატიზებას. თავი აარიდეთ კატეგორიზაციას ან სიუჟეტის ისეთ აღწერას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ბავშვისათვის სამაგიეროს გადახდა - დამატებითი ფიზიკური ან ფსიქოლოგიური ზიანის მიყენება, დამცირება, დისკრიმინაცია ან საზოგადოების მიერ გარიყვა”, - ვკითხულობთ სახელმძღვანელოში.
დაინტერესებული პირი წარმატებული ბიზნესმენის სტატუსით საპენსიო რეფორმის გასამართლებლად „იმედის“ გადაცემაში
12 მარტს, ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემა „პირისპირ“ საპენსიო რეფორმას ეხებოდა. მიწვეულ სტუმრებს შორის წარმატებული ბიზნესმენის სტატუსით კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტის“ დირექტორი დავით(დევი) გულაშვილი იყო, რომელიც საპენსიო რეფორმის სიკეთეებზე საუბრობდა. გულაშვილი მუშაობს კომპანიებში, რომლებიც საპენსიო სააგენტოს დირექტორის სახელთანაა დაკავშირებული, თუმცა, სტუმრის წარდგენისას გადაცემის წამყვანს აუდიტორიისთვის ამ კავშირების შესახებ არაფერი უთქვამს.

უფრო კონკრეტულად, კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტი“, რომლის აღმასრულებელი დირექტორი დავით გულაშვილია, საპენსიო სააგენტოს დირექტორის, ლევან სურგულაძის ოჯახის საკუთრებაში არსებული კომპანიაა. საჯარო რეესტრის მონაცემებით, კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტის“ ერთ-ერთი მფლობელი რევაზ სურგულაძე იყო, რომლის გარდაცვალების შემდეგაც მისი კუთვნილი წილი მის შვილებს - ლევან სურგულაძესა და გიორგი სურგულაძეს გადაეცათ. თუმცა, ამ ცვლილების რეგისტრაცია რეესტრში შეჩერებულია.

გარდა ამ კომპანიისა, საპენსიო სააგენტოს დირექტორთან იკვეთება მეორე კომპანიაც - „კავკასიის ბიზნეს ჯგუფი“, რომლის წევრიცაა "კავკასიის ავტოიმპორტი". დავით გულაშვილი ამ კომპანიის გენერალური დირექტორის მოადგილეა, ლევან სურგულაძე კი - სამეთვალყურეო საბჭოს წევრი. საპენსიო ფონდის პრესსსამსახურის ცნობით, სულგულაძემ სამეთვალყურეო საბჭო სექტემბერში დატოვა, თუმცა, ეს ცვლილება არ ასახულა არც საჯარო რეესტრში და მის მიერ 2018 წლის ნოემბერში შევსებული დეკლარაციაშიც მითითებულია, რომ ჯერ კიდევ სამეთვალყურეო საბჭოს წევრია.

დავით გულაშვილი რომ ნამდვილად მუშაობს ორივე კომპანიაში, „მედიაჩეკერმა” მასთანაც გადაამოწმა. იგი ადასტურებს, რომ კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტი”, რომელშიც აღმასრულებელი დირექტორია, ნამდვილად რევაზ სურგულაძის კომპანიაა. თუმცა, ამბობს, რომ არ აქვს ინფორმაცია ვის მფლობელობაში გადავიდა „კავკასიის ავტოიმპორტი” რევაზ სურგულაძის გარდაცვალების შემდეგ.

გადაცემა „პირისპირ” არ იყო პირველი შემთხვევა, როდესაც დაგროვებითი პენსიის შესახებ სასაუბროდ დავით გულაშვილი „იმედის“ ეთერში მიიწვიეს. ამავე არხსა და ამავე თემაზე, იგი 10 მარტს, “იმედის კვირაშიც” საუბრობდა. დავით გულაშვილი დაგროვებითი პენსიის დადებით მხარეებზე ამახვილებდა ყურადღებას. ამბობდა, რომ ეს ბიზნესისთვის მძიმე ტვირთი არ არის და მაგალითად მოჰყავდა საკუთარი კომპანია „კავკასიის ავტოიმპორტი“, რომელიც დასაქმებულებს თავად უხდის საპენსიო გადასახადს.

საპენსიო რეფორმა საქართველოში 2019 წლის იანვრიდან ამოქმედდა. ნაწილობრივ სავალდებულო დაგროვებითი პენსიის სქემაში ავტომატურად ერთვება ყველა მოქალაქე, ვინც ანაზღაურებას გაფორმებული კონტრაქტის შედეგად იღებს. 40 წელზე უფროსებს არჩევანი აქვთ, გაწევრიანდნენ თუ არა სისტემაში, 40 წლამდე პირები კი ვალდებულნი არიან. სქემის მიხედვით, დასაქმებულის საპენსიო ანგარიშზე ყოველთვიურად დაუბეგრავი ხელფასის 6% გროვდება, - დამსაქმებელიც, დასაქმებულიც და სახელმწიფოც, ფონდში ხელფასის 2-2%-ს რიცხავენ.

რეფორმა მასზე საუბრის დაწყებიდან დღემდე საზოგადოების კრიტიკის საგანია. დაგროვებითი პენსია საკონსტიტუციო სასამართლოშია გასაჩივრებული.
ძალადობის  სავარაუდო მსხვერპლი არასრულწლოვნის ირიბი იდენტიფიცირება “კურიერში”
8 მარტს ტელეკომპანია “რუსთავი 2-ის” მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში ერთ-ერთი სიუჟეტი პოლიციის მხრიდან 15 წლის მოზარდზე განხორციელებულ სავარაუდო ძალადობას ეხებოდა, რომლის შედეგადაც არასრუწლოვანი ფიზიკურად დაშავდა. მიუხედავად იმისა, რომ სიუჟეტში თავად მოზარდი დაფარულია, მისი ამოცნობა ნაცნობებს არ გაუჭირდებათ, ვინაიდან იდენტიფიცირებულია დედა და ჩანს მისი საცხოვრებელი სახლი.

მასალიდან ცნობილი ხდება, რომ ბოლნისის პოლიციაში ქურდობაში ბრალდებულ მოზარდს 8 საათის განმავლობაში სავარაუდოდ, გაუპატიურებით ემუქრებოდნენ და მასზე მორალურად ძალადობდნენ, ბოლოს კი მას ფიზიკურად გაუსწორდნენ, რა დროსაც არასრულწლოვანს ხელი მოსტყდა და საავადმყოფოში გადაყვანა გახდა საჭირო.

სიუჟეტში სავარაუდო მსხვერპლი არასრულწლოვნის დედა კამერის წინ სამართალდამცველების მხრიდან განხორციელებულ ფსიქოლოგიურ ზეწოლაზე ღიად საუბრობს. ამასთან, სიუჟეტში კარგად ჩანს სავარაუდო მსხვერპლის სახლი და ეზო. კადრში ასევე ხვდება ქუჩის სახელწოდება და ნომერი, სადაც სახლი მდებარეობს.
საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის “ბავშვთა საკითხების გაშუქების” სახელმძღვანელო წესებში ვკითხულობთ, რომ ნებისმიერი ფორმის ძალადობის შემთხვევაში, არასრულწლოვნის როგორც პირდაპირი, ისე ირიბი იდენტიფიცირება დაუშვებელია, მიუხედავად იმისა “ბავშვი მოძალადის როლშია, მსხვერპლის თუ მოწმის”.

“უფრო მეტად ნუღარ მოახდენთ ბავშვის სტიგმატიზებას. თავი აარიდეთ კატეგორიზაციას ან სიუჟეტის ისეთ აღწერას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს ბავშვისათვის სამაგიეროს გადახდა - დამატებითი ფიზიკური ან ფსიქოლოგიური ზიანის მიყენება, დამცირება, დისკრიმინაცია ან საზოგადოების მიერ გარიყვა”, - ვკითხულობთ სახელმძღვანელოში.