10 გამოსადეგი Tik-Tok-ის ანგარიში ახალი ამბების მისაღებად
30.01.2023

Tik-Tok-ის მომხმარებელთა რაოდენობა დღითიდღე იზრდება. ეს უპირველესად პანდემიამ გამოიწვია, შემდეგ რუსეთი უკრაინაში შეიჭრა და საბოლოოდ, დღეს, თანამედროვე აუდიტორიისთვის, განსაკუთრებით ახალგაზრდებისთვის “ტიკ-ტოკ” ახალი ამბების მიღების მზარდ წყაროდ იქცა.

2022 წლის კვლევის მიხედვით, რომელიც გამოცემების “Tik-Tok” პლატფორმაზე ადაპტაციას შეეხებოდა, 18-24 წლამდე ახალგაზრდების 15% იყენებს ამ პლატფორმას ახალი ამბებისთვის.

ამ მასალაში მოკლედ მოგიყვებით იმ “Tik-Tok” ანგარიშების შესახებ, რომლებიც მნიშვნელოვან თემებზე სიახლეების მისაღებად შეგიძლიათ გამოიყენოთ

 

The Washington Post

ვაშინგტონ პოსტი” ერთ-ერთი პირველი გამოცემა იყო, რომელიც “ტიკ-ტოკ” პლატფორმასთან პანდემიის დაწყებისას, 2019 წელს ადაპტირდა. მათი ვიდეოების ხმა, ფილტრი, ძირითადად “ტიკ-ტოკ” ტრენდებს ეფუძნება, თუმცა მათ ვიდეოებში განიხილება ისეთი მნიშვნელოვანი თემები, როგორიცაა მასობრივი სროლების პრობლემა აშშ-ში, კლიმატის ცვლილება და სხვა.

მათ, “ტიკ-ტოკის" კონტენტისთვის დამოუკიდებელი ჯგუფი შექმნეს, როგორც ამ გუნდის ერთ-ერთი წევრი “როიტერსის ინსტიტუტის” კვლევისთვის ინტერვიუში ამბობს, “ყველა ამბავს თავისი თხრობის მეთოდი აქვს, რა თქმა უნდა, რომ რუსეთ-უკრაინის ომზე სკეტჩს არ დავდგამთ და ასეთ შემთხვევაში, უბრალოდ ავხსნით ფაქტებს”.

The LA Times

ლოს ანჯელეს თაიმსის” კონტენტიც, ძირითადად ახალგაზრდებზეა მორგებული. ისინი იყენებენ ფოტოებს, გრაფიკებსა და “მიმებს”, იმისთვის, რომ მათი ვიდეოს შინაარსი მარტივად გასაგები იყოს.

404 [by L.A. Times] - “ამბები ინტერნეტის ბოლოდან” - "ლოს ანჯელეს თაიმსის" გუნდმა “404, გვერდი ვერ მოიძებნა (404, page not found)” ფრაზა ახალ თაობასთან ურთიერთობის “აღსადგენად” გამოიყენა.

NowThis

ამ გვერდს გამომცემლებს შორის ყველაზე მეტი 5,5 მილიონი გამომწერი ყავს. NowThis “ტიკ-ტოკზე" შეგხვდებათ, როგორც ტაბლოიდისთვის დამახასიათებელი ახალი ამბები, ასევე ვიდეოები ისეთ თემებზე, როგორიცაა გენდერი, ადამიანის უფლებები, თანამედროვე ტექნოლოგიები, ხელოვნური ინტელექტი თუ სხვა.

NowThis Politics მათივე პლატფორმაა, სადაც ვიდეოები ძირითადად მსოფლიო პოლიტიკურ სიახლეებზეა.

The Vice World News

ისინი ძირითადად ვიდეოს დასაწყისში სვამენ კითხვას და მარტივად ხსნიან იმას თუ რა მოხდა და რატომ. მათი “სტრატეგია” ერთსა და იმავე საკითხზე მომხდარი სხვადასხვა შემთხვევების გაერთიანებაა, მაგალითად, წლის ბოლოს გამოაქვეყნეს ვიდეო “ყველაფერი რაც პირველად 2022 წელს მოხდა”,ყველაფერი რაც ქალებს ავღანეთში ეკრძალებათ” და სხვა.

გამოცემების “ტიკ-ტოკ” გვერდების გარდა, რამდენიმე ჟურნალისტმა დამოუკიდებლად დაიწყო ამ პლატფორმაზე ახალი ამბების გამოქვეყნება.

მაქს ფოსტერმა, თავისი ანგარიშის @maxfostercnn გამოყენება მას შემდეგ დაიწყო, რაც ნახა, რომ მისი თინეიჯერი შვილი დიდ დროს ატარებდა Tik-Tok-ზე და აქ გავრცელებული ამბები მეტწილად დეზინფორმაცია იყო.

ვიქტორია დარბიშერი, თავის ტიკ-ტოკ გვერდზე, @vicderbyshire მოკლედ უხსნის იმ ვრცელ საგამოძიებო მასალებს, რომლებიც BBC-ის ან სხვა გამოცემების ეთერში მოხვდა. თუმცა მისი კონტენტი მხოლოდ დიდი ბრიტანეთის ახალ ამბებს არ მოიცავს და მსოფლიოს მნიშვნელოვან სიახლეეებზეც საუბრობს.

ასევე, მისი მასალები პერსონალურია, რაც აუდიტორიასთან უფრო აახლოებს და მოიცავს ისეთ ვიდეოებს როგორიცაა სასაცილო მომენტები, პირდაპირ ეთერში მისი ჩართვების დროს, მისი პროფესიული გზა და სხვა.

გლობალურ დათბობასა და კლიმატის ცვლილებებზე ცნობიერების ამაღლებისთვის "ტიკ-ტოკს" განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს. ამ თემებზე საუბრობენ როგორც აქტივისტები ისე ორგანიზაციები.

ელეინ ვუდი ერთ-ერთი პირველი იყო, ვინც ამ საკითხზე მოკლე ვიდეოებით დაიწყო ინფორმაციის გავრცელება. ის განიხილავს როგორც პრობლემებს, ასევე მისი გადაჭრის გზებსაც. მისი Tik-Tok ანგარიში @thegarbagequeen

მნიშვნელოვანი როლი აქვს ორგანიზაციებსაც, რომლებიც ამ პლატფორმას ახალგაზრდა თაობებთან კლიმატის ცვლილებებზე სასაუბროდ იყენებენ და ამ პრობლემის შედეგებსაც აჩვენებენ.

ერთ-ერთი ასეთი ანგარიშია @pattrn, ისინი აქტიურად აქვეყნებენ ვიდეობს გაეროს კლიმატის ყოველწლიურ სამიტსა და იქ განხილულ საკითხებზე. ასევე, მოკლე, განმარტებითი მასალები აქვთ 2023 წლის კლიმატური ცვლილებების პროგნოზზე.

@treehugger-ის “ტიკ-ტოკ” ანგარიში კი დაგეხმარებათ მარტივად, გაიგოთ ის, თუ რა გავლენა აქვს კლიმატის ცვლილებებს ცხოველთა სამყაროზე.

ავტორი : თამარ თოიძე;
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ

ასევე იხილეთ