ტიკტოკი, ინსტაგრამი და ფეისბუქი ფასიან პლატფორმებს დაამატებენ - რა ხდება?
10.10.2023
3 ოქტომბერს, გამოცემა AndroidAuthority-მ გაავრცელა ინფორმაცია, რომ "ტიკტოკი" რიგ ქვეყნებში აპლიკაციის ახალ, ფასიან ვერსიას საცდელად ჩაუშვებს, ხოლო "The Wall Street Journal"-ის ინფორმაციით Meta "ფეისბუქისა" და "ინსტაგრამზე" გამოწერის მოდელის დანერგვას გეგმავს.

  • როგორც "ტიკტოკის" წარმომადგენლემა "TechCrunch"-თან ისაუბრა, ეს ცვლილება ჯერჯერობით მხოლოდ აშშ-სა და რამდენიმე სხვა ინგლისურენოვან ქვეყნებს შეეხებათ. სავარაუდო ღირებულება $4.99-ია.
  • "ინსტაგრამისა" და "ფეისბუქის", გამოწერის ფასი ევროპელი მომხმარებლებისთვის საფასური $14 იქნება.

რატომ უშვებენ ტექ-გიგანტები ფასიან ვერსიებს?
  • პლატფორმებისთვის რეკლამა ერთერთი მთავარი შემოსავლის წყაროა, თუმცა "გამოწერის მეთოდით" ცდილობენ, რომ გაამრავალფეროვნონ თავიანთი შემოსავლის გზები.
  • ასევე, "რეკლამის გარეშე" ვერსიის შეთავაზება გააუმჯობესებს მომხმარებელთა გამოცდილებას, თუმცა ჯერ უცნობია, რამდენად არის მზად აუდიტორია, რომ თანხა გადაიხადოს სოციალური ქსელების მოხმარებისთვის.
  • თუმცა, მომხმარებლებს შეეძლებათ და დარჩნენ "უფასო" ვერსიაზე, რომელიც მათ ციფრულ აქტივობას აკვირდება და ამის მიხედვით სთავაზობს ე.წ "პერსონალიზირებულ რეკლამებს".
  • და რაც მთავარია, ტექ-გიგანტებს უწევთ, მოერგონ ევროკავშირის რეგულაციების.
  • ევროკავშირის "ციფრული სერვისების აქტი", 2024 წელს შევა ძალაში და დიდი გავლენა ექნება ამ პლატფორმების მიერ მომხმარებელთა მონაცემების მოპოვება-დამუშავებაზე.

გამოცემა, AndroidAuthority-ის თავის გვერდზე მომხმარებლებს ეკითხება, გადაიხდიდნენ თუ არა TikTok-ის "რეკლამის გარეშე" ვერსიისთვის
  • თითქმის 200 გამოკითხულიდან 61% ამბობს, რომ არ აწუხებს რეკლამები სოციალურ ქსელებში.
  • 17%-ი კი გადაიხდიდა ყოველთვიურ საფასურს.
A screenshot of a black and white screenDescription automatically generated



როგორ მუშაობას სოციალური ქსელების ალგორითმი?

ტექნიკურად ყველა პლატფორმის ალგორითმი სხვადასხვანაირად მუშაობს, თუმცა მომხმარებლისთვის რეკლამის სწორად შერჩევას ნებისმიერი მათგანისთვის ერთი და იმავე პრინციპი აქვს, ის აკვირდება მომხმარებლის "ციფრულ ქცევას" რა აინტერესებს, რა ტიპის ვიდეოებს, გვერდებს "მისდევს" და იწონებს და სხვა.

"სოციალური მედიის როლი პოლიტიკურ პოლარიზაციაში" - წაიკითხეთ ვრცლად.

ავტორი : თამარ თოიძე;
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ

ასევე იხილეთ